Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία την τελευταία δεκαετία έχει επενδύσει κεφάλαια ύψους 500 εκατ. ευρώ, θα συνεχίσει και φέτος το επενδυτικό της πλάνο με ακόμη 25 εκατ. ευρώ.
Η συνέχιση των επενδύσεων αποτελεί προτεραιότητα για τις εταιρείες που ...... δραστηριοποιούνται στον κλάδο ζυθοποιίας, παρά την ύφεση που βιώνει τα τελευταία χρόνια η ελληνική οικονομία, καθώς εκτιμούν ότι μόνο μέσω της ενδυνάμωσης της παραγωγής και των προϊόντων θα καταφέρουν όχι να μείνουν όρθιες στην κρίση, αλλά και να βγουν ακόμη πιο ισχυρές.
Συνολικά την επόμενη τριετία (2012-2014), οι δύο leaders του κλάδου (Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Μύθος Ζυθοποιία) σχεδιάζουν να επενδύσουν κεφάλαια ύψους 100 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, επενδύσεις, έστω μικρότερου βεληνεκούς, προωθούν η Ολυμπιακή Ζυθοποιία (η οποία παράγει και εμπορεύεται την μπίρα Fix), η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ) και η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης (παράγει τη Βεργίνα).
Ο ηγέτης του κλάδου, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία την τελευταία δεκαετία έχει επενδύσει κεφάλαια ύψους 500 εκατ. ευρώ, θα συνεχίσει και φέτος το επενδυτικό της πλάνο με ακόμη 25 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των γραμμών παραγωγής, για περιβαλλοντικά έργα αλλά και την ενδυνάμωση του χαρτοφυλακίου της με νέα προϊόντα.
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία δημιούργησε πειραματικό αγρό, 200.000 τ.μ., στη Θήβα.
Πριν λίγες μέρες η εταιρεία λανσάρισε τη νέα συσκευασία της Amstel, για την οποία επενδύθηκαν περίπου 17 εκατ. ευρώ. Πέρυσι η εταιρεία επένδυσε 17,5 εκατ., στην τακτική ανανέωση του εξοπλισμού των γραμμών παραγωγής, στα υλικά συσκευασίας, στην ασφάλεια και σε περιβαλλοντικά έργα. Ακόμη, λανσάρισε στην αγορά τις Amstel Premium Pilsener, ΒΙΟΣ 5 και Sol.
Στρατηγικό πλάνο Αναφορικά με τη Μύθος Ζυθοποιία, η εταιρεία συνεχίζει να υλοποιεί το στρατηγικό αναπτυξιακό της πλάνο που περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ για 5 χρόνια παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες στην Ελλάδα. Η εταιρεία έχει εντάξει στο «χαρτοφυλάκιό» της τη νέα Kaiser Double Malt, τη μόνη μπίρα στην αγορά με 6% αλκοόλ, ενώ ενέταξε στο χαρτοφυλάκιό της τη Schneider Weisse καλύπτοντας έτσι και τον χώρο των weisse μπιρών.
Παράλληλα, έπειτα από συμφωνία με την Grupomondelo του Μεξικού ανέλαβε τη διάθεση και διανομή της Corona Extra, ενώ ακόμη παρουσίασε το καινοτόμο προϊόν ΜΥΘΟΣ easyopen 250 ml με πρωτοποριακό εύκολο άνοιγμα.
Τέλος, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία δρομολογεί για φέτος επενδύσεις ύψους 5 εκατ. ευρώ, που θα αφορούν σε προσθήκες στον εξοπλισμό παραγωγής και σε υλικά ανάπτυξης των πωλήσεων της εταιρείας (ψύκτες, βαρέλια, φιάλες, κιβώτια, προωθητικό υλικό κ.λπ.).
Το ύψος των επενδύσεων της εταιρείας για το 2011, ανήλθε σε 25 εκατ. ευρώ και αφορούσε τη νέα επένδυση επέκτασης του εργοστασίου της στη Ριτσώνα, η παραγωγική δυνατότητα τετραπλασιάστηκε, σε σχέση με το 2010, αντιστοιχώντας σε 480.000 εκατόλιτρα και στην ενίσχυση των τελικών σημείων πώλησης των προϊόντων της.
Με προγράμματα συμβολαιακής καλλιέργειας
Στηρίζουν τους αγρότες, κερδίζουν ξένες αγορές
Σημαντική είναι η συμβολή του κλάδου και για την εγχώρια αγροτική παραγωγή. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεχίζει, για 5η συνεχή χρονιά, τη στήριξη της και τοπικής οικονομίας μέσω του προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού, με στόχο να προμηθευτεί φέτος, 25.000 τόνους για την παραγωγή της μπίρας Amstel και ΑΛΦΑ, συνεργαζόμενη με πάνω από 1.100 αγρότες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 90% του κόστους λειτουργίας της εταιρείας πάει σε Ελληνες προμηθευτές, αυξάνοντας την εγχώρια προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της. Παράλληλα η Ολυμπιακή Ζυθοποιία δημιούργησε το φθινόπωρο του 2011 τον πρώτο της πειραματικό αγρό, έκτασης 200.000 τ.μ., στην Θήβα, μέσω Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού, προσδοκώντας στην παραγωγή 100.000 κιλών κριθαριού υψηλής ποιότητας έως τις αρχές καλοκαιριού.
Σε 30 χώρες
Επίσης οι εξαγωγές αποτελούν προτεραιότητα για τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία προμηθεύει 30 χώρες, οι εξαγωγές καλύπτουν το 9% της παραγωγής με αξία πωλήσεων 15 εκατ. Η εταιρεία επέκτεινε την παρουσία της σε 10 ακόμη Πολιτείες των ΗΠΑ στην Αυστραλία, τον Καναδά και το Ην. Βασίλειο. Τη θέση της ενδυνάμωσε και στην Γερμανία μετά τη συμφωνία κεντρικής διανομής με τη Houseofbier.
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία από τους πρώτους μήνες του 2012 έχει ξεκινήσει να τιμολογεί τη διάθεση της FIX Hellas σε δυναμικές αγορές, με έντονη ή μη την παρουσία του ελληνικού στοιχείου, όπως Αυστραλία, Γερμανία, Ιταλία, Σουηδία, Ελβετία, Αγγλία, και Αυστρία.
Επέκταση
Στο μενού αναψυκτικά, νερό και τσάι
Νέα δεδομένα δημιουργεί στον κλάδο ζυθοποιίας η υπερψήφιση από τη Βουλή της ρύθμισης βάσει της οποίας επιτρέπεται πλέον στα ζυθοποιεία η παραγωγή και η εμφιάλωση μη αλκοολούχων ποτών, αλλά και νερού, από τις ίδιες γραμμές παραγωγής με αυτές που χρησιμοποιούν για την παραγωγή μπίρας.
Θα μπορούν για παράδειγμα οι ζυθοποιίες να παράγουν αναψυκτικά, χυμούς και εμφιαλωμένα νερά, εξέλιξη η οποία θεωρείται ιδιαίτερα θετική σε μία περίοδο κατά την οποία και η αγορά της μπίρας εμφανίζει πτώση λόγω της εγχώριας οικονομικής κρίσης.
Σημειώνεται ότι το «καθεστώς» που ίσχυε μέχρι πρότινος είχε επιβληθεί με βασιλικό διάταγμα του 1922. Σκοπό είχε να προστατέψει τα «λεμονοποιεία» από τον αφανισμό, όταν η τότε κραταιά Fix εκδήλωσε πρόθεση να επεκταθεί και στην παραγωγή αναψυκτικών.
Την άδεια να προχωρήσουν στην παραγωγή αναψυκτικών έχουν ζητήσει η «Ολυμπιακή Ζυθοποιία» (Fix Hellas), η «Πειραϊκή Ζυθοποιία» και η «Craft Μικροζυθοποιία».
Ηδη πάντως η Ζυθοποιία Μακεδονίας-Θράκης έχει ανακοινώσει ότι επιθυμεί να λανσάρει στην αγορά παγωμένο τσάι του βουνού, ενώ ενδιαφέρον για την παραγωγή αναψυκτικών έχει εκδηλώσει και η Χήτος, η οποία δραστηριοποιείται ήδη στην εμφιάλωση νερού, αλλά και στην παρασκευή μπίρας, μέσω της συμμετοχής της στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία.
Πληροφορίες από την αγορά εξάλλου αναφέρουν ότι η ρύθμιση αυτή ίσως δώσει το έναυσμα για εξαγορές και συγχωνεύσεις στον ευρύτερο κλάδο των ποτών.
Στελέχη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας σημειώνουν ότι η εταιρεία είναι ανοικτή σε κάθε κίνηση η οποία μπορεί να της προσφέρει προστιθέμενη αξία -υπογραμμίζοντας πάντως ότι η μπίρα θα παραμείνει σε κάθε περίπτωση η βασική δραστηριότητα του ομίλου- ενώ κάποιοι άλλοι δεν αποκλείουν κάποιες ισχυρές συνεργασίες όπως π.χ. της Carlsberg με την Pepsico.
ΜΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
mapostolou@pegasus.gr
Πηγή: ΕΘΝΟΣ