*ΕΓΙΝΕ ΚΙ ΑΥΤΟ. ΟΙ ΟΨΙΜΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ – ΤΖΑΜΠΑΤΖΗΔΕΣ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΑ, ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΣΤΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ



Αναγνώστης

Όταν το ένα λάθος διορθώνεται με άλλο λάθος, τότε τα πράγματα γίνονται ακόμη χειρότερα. Αυτό που γνωρίζει ο καθένας μας φαίνεται ότι δεν το κατανοούν στα υπουργικά και τα βουλευτικά γραφεία.

Εδώ και πολύ καιρό, πολλάκις έχουμε αναφερθεί στον λάθος τρόπο που ...... αντέδρασε το υπουργείο Οικονομικών σε ό,τι αφορά τη φορολόγηση των εταιρειών που δραστηριοποιούνται μέσω του διαδικτύου, στο ποδοσφαιρικό στοίχημα, στα VTLs και στα λοιπά τυχερά παιχνίδια.

Λάθη που προσπάθησαν να τα εκμεταλλευτούν οι οψίμως νομιμοποιηθέντες (24 εταιρείες) χωρίς να καταβάλουν ούτε ένα ευρώ στο κράτος. Αυτά τα λάθη, τα οποία επισημάνθηκαν, θα διορθώνονταν με βάση το άρθρο 325 του Πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης. Το πολυνομοσχέδιο μπορεί να ψηφίστηκε στη Βουλή λίγες ημέρες πριν από το Πάσχα, αλλά το συγκεκριμένο άρθρο αποσύρθηκε μετά από πιέσεις των βουλευτών της Ν.Δ. και ειδικά από τους Χ. Σταϊκούρα και Κ. Τασούλα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο άρθρο 325 του Πολυνομοσχεδίου υπήρχαν 18 διορθώσεις στον νόμο 4002/2011. Διορθώσεις που όπλιζαν το κράτος στη μάχη κατά των παρανόμων εταιρειών. Κι όμως, οι στρεβλώσεις αυτές παρέμειναν και κατά τη διάρκεια των εορταστικών ημερών του Πάσχα οι παράνομοι έκαναν στην κυριολεξία πάρτι μέσω του διαδικτύου. Όχι μόνο δέχονταν στοίχημα, αλλά έκαναν χοντρό παιχνίδι και με τα VTLs.

Φυσικά, το πάρτι αυτό το αντιλήφθηκαν και στο υπουργείο Οικονομικών και προχθές Πέμπτη 18 Απριλίου ο Φίλιππος Σαχινίδης εξέδωσε ερμηνευτική εγκύκλιο, στην οποία προσπάθησε να μπαλώσει τα πράγματα και να βάλει φραγμό στην ασυδοσία, αλλά μάλλον έκανε μία τρύπα στο νερό.

Έτσι με βάση την εγκύκλιο αναφέρονται μεταξύ άλλων και τα εξής: 

Η λειτουργία επιχείρησης προσφοράς υπηρεσιών διαδικτύου (συμπεριλαμβανομένων και των internet cafe) διέπεται από το άρθρο 3 του Ν. 3037/2002, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 54 παρ. 16 του νόμου 4002/2011. Για το λόγο αυτό απαιτείται ειδική άδεια του δήμου. Η πρόσβαση μέσω των internet cafe, σε ιστοσελίδες παρόχων που έχουν υπαχθεί στο καθεστώς με βάση την απόφαση Οικονόμου (Δεκέμβριος του 2011) δεν υπόκεινται στις σχετικές κυρώσεις που προβλέπει ο 4002/2011. Προκύπτει σαφώς ότι η ΕΕΕΠ δεν έχει την υποχρέωση πιστοποίησης των ηλεκτρονικών υπολογιστών που λειτουργούν στα διάφορα σημεία διεξαγωγής τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου όπως στα internet cafe κ.ά., καθώς και στους οικιακούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, φορητούς ή μη. Επιπλέον για το μεταβατικό καθεστώς δεν απαιτείται πιστοποίηση των ηλεκτρονικών υπολογιστών διεξαγωγής παιγνίων μέσω διαδικτύου και κατά συνέπεια δεν επιβάλλονται οι κυρώσεις των άρθρων 51 και 52 του νόμου 4002/2011. Στα ανωτέρω καταστήματα απαγορεύεται η είσοδος σε άτομα κάτω των 21 ετών, εντός δε του καταστήματος και σε εμφανές σημείο πρέπει να είναι αναρτημένη η άδεια τόσο του παρόχου, όσο και της επιχείρησης. Στις επιχειρήσεις αυτές απαγορεύεται οιαδήποτε μορφή ανταλλακτηρίου, ήτοι η έκδοση και η εξαργύρωση κουπονιών. Επομένως όλες οι συναλλαγές που αφορούν τα διαδικτυακά τυχερά παίγνια θα πραγματοποιούνται μέσω του τραπεζικού συστήματος. Τυχόν παραβίαση θα υπόκειται στις διοικητικές και ποινικές κυρώσεις των άρθρων 51 και 52. Σημειώνεται ότι οι εταιρείες που παρέχουν τις υπηρεσίες τους με βάση την διάταξη της παραγράφου 12 του άρθρου του ν. 4002/2011 δεν συμβάλλονται με internet cafe ή άλλα καταστήματα δημόσιας συνάθροισης. Στα καταστήματα αυτά επιτρέπεται οι χρήστες να έχουν πρόσβαση στις ιστοσελίδες των παραπάνω παρόχων αυτοβούλως και όχι υποκινούμενοι από τους υπεύθυνους των καταστημάτων. Η διεξαγωγή των παιγνίων μέσω του διαδικτύου δεν μπορεί να γίνεται οργανωμένα και με παρακίνηση ή επιτόπου διαφήμιση ή προώθηση δηλαδή να δημιουργείται στο χρήστη η εντύπωση ότι βρίσκεται σε κατάστημα παιγνίων. Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές που επιτρέπουν την απλή πρόσβαση στους ανωτέρω ιστότοπους κατά τη μεταβατική περίοδο δεν χρειάζονται πιστοποίηση διότι δεν είναι παιγνιομηχανήματα, αφού το παίγνιο διεξάγεται μέσω του ιστότοπου. Υπολογιστές όμως που φέρουν λογισμικό παιγνίων και παιγνιομηχανήματα. Αυτό σημαίνει ότι αν ο υπολογιστής αποσυνδεθεί από το δίκτυο και συνεχίζεται το παίγνιο, τότε πρόκειται περί παιγνιομηχανήματος. 

Σε αυτή την περίπτωση επιβάλλονται οι σχετικές κυρώσεις των άρθρων 51 και 52.

Αυτά αναφέρονται στην εγκύκλιο και οι εγκέφαλοι του υπουργείου Οικονομικών εκτιμούν ότι έλυσαν το ζήτημα. Όμως από ό,τι φαίνεται ουδείς από τους συντάκτες της εγκυκλίου προφανώς γνωρίζει το τι συμβαίνει στην πιάτσα. Δημιούργησαν καθεστώς ατιμωρησίας, γιατί για να μπορέσει ένας απλός αστυνομικός ελέγχοντας σε κάποιο κατάστημα να υποπτευθεί τυχόν παραβάσεις, θα πρέπει αφενός μεν να γνωρίζει και τις 24 εταιρείες που έχουν αποκτήσει άδεια και νόμιμα δέχονται πονταρίσματα, αφετέρου δε να γνωρίζει τα ηλεκτρονικά συστήματα και να έχει γνώσεις περί λογισμικών για να μπορέσει να καταλάβει ότι κάτι παράνομο συμβαίνει εκεί. Τρέχα γύρευε, δηλαδή.

Ξεχνούν επίσης ότι μόλις πριν από 6 μήνες ο ΟΠΑΠ κατέβαλε 560 εκατ. ευρώ για τη μόνη και αποκλειστική άδεια των 35.000 παιγνιομηχανημάτων (VLTs) και ότι, ενώ δεν έχει εκδοθεί ακόμη ο σχετικός κανονισμός λειτουργίας τους, οι 24 εταιρείες που νομιμοποιήθηκαν στην Ελλάδα χωρίς να καταβάλουν ούτε μισό ευρώ στο κράτος, δραστηριοποιούνται ήδη στα VLTs μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών σε βάρος της μόνης νόμιμης εταιρείας, δηλαδή του ΟΠΑΠ, που κατέβαλε για αυτόν τον σκοπό το ανωτέρω ποσό. Με λίγα λόγια και επί του πρακτέου: Τα περίπου 5.000 πρακτορεία του ΟΠΑΠ δεν μπορούσαν το Πάσχα (και σήμερα…) να «παίξουν» νομίμως, σε αντίθεση με τις 24 εταιρείες-«τζαμπατζήδες» που έκαναν Ανάσταση! 

Όπως, λοιπόν, γίνεται αντιληπτό, κανένα πρόβλημα δεν επιλύει η εγκύκλιος, σε αντίθεση με το άρθρο που αποσύρθηκε από το Πολυνομοσχέδιο. Κάτι που γνωρίζουν πολύ καλά και οι πράκτορες του ΟΠΑΠ, οι οποίοι πιέζουν για να ληφθούν μέτρα. Μάλιστα, καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως δεν αποκλείεται ακόμη και προεκλογικά να έχουμε συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Οικονομικών, ώστε να διαμαρτυρηθούν για την κερκόπορτα που αφήνει η εγκύκλιος στους παράνομους.

Και αναρωτιέται κάποιος: γιατί τόση βιασύνη και μάλιστα προεκλογικά για την έκδοση αυτής της εγκυκλίου; Εξυπηρετούνται μήπως κάποια προεκλογικά συμφέροντα;

Θα μάθουμε, όμως, και θα επανέλθουμε σύντομα.

Αναγνώστες