Τραγωδία το πρώτο τεστ, εφιάλτης οι προκρατήσεις



Στις Συμπληγάδες του σνομπ Βορρά και του αδύναμου Νότου ο τουρισμός. Φέτος αναμένεται πτώση 10%-15% των εσόδων από τον τουρισμό, εξαιτίας της πολιτικής αβεβαιότητας που αναζωπύρωσε τους φόβους για έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ.

Παρά τις προσφορές, του «Αγίου Πνεύματος», τα ξενοδοχεία ...... στην καλύτερη περίπτωση ήταν μισογεμάτα. Την ίδια ώρα, ενώ οι κρατήσεις από Γερμανία και Αγγλία είναι αισθητά μειωμένες, οι tour operators ζητούν χαμηλότερες τιμές προκειμένου να αυξηθούν οι αφίξεις, μιας και «Ιταλοί, Ισπανοί και Γάλλοι αντιμετωπίζουν έντονα οικονομικά προβλήματα».

Πτώση στις κρατήσεις, λουκέτα σε ξενοδοχεία της Αθήνας, αλλά και σε ενοικιαζόμενα δωμάτια της περιφέρειας, πιέσεις για νέες εκπτώσεις στις τιμές συνθέτουν το σημερινό τοπίο του ελληνικού τουρισμού.

Την ίδια ώρα, η Ελλάδα έχει την τιμητική της με πλήθος αρνητικών δημοσιευμάτων, τα οποία εκμεταλλεύονται δεόντως οι βασικές ανταγωνίστριες χώρες, για να διατηρήσουν σε ικανοποιητικά επίπεδα τις δικές τους κρατήσεις. Το πρώτο τριήμερο του καλοκαιριού -η αργία του Αγίου Πνεύματος- ήταν καταστροφικό. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, τα καταλύματα σε όλους τους δημοφιλείς προορισμούς ήταν στην καλύτερη περίπτωση μισογεμάτα.

Μάλιστα υπήρχαν προσφορές ακόμα και σε 5 αστέρων ξενοδοχεία με 140 ευρώ τη βραδιά, σε μπανγκαλόου με ημιδιατροφή (για δύο άτομα και το παιδί μέχρι 6 ετών δωρεάν).

Οι κρατήσεις από τη Γερμανία και την Ολλανδία εξακολουθούν να είναι πεσμένες κατά 20% και από τη Μεγάλη Βρετανία κατά 10%.
Ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ, Γιώργος Τελώνης.

Χάσαμε έδαφος 
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης, μιλώντας στη γενική συνέλευση του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων, υπογράμμισε ότι φέτος αναμένεται πτώση 10%-15% των εσόδων από τον τουρισμό, εξαιτίας της πολιτικής αβεβαιότητας που αναζωπύρωσε τους φόβους για έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ. Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ανδρεάδης, «πέρυσι, ο ελληνικός τουρισμός με 16,5 εκατ. αφίξεις και 10,5 δισ. ευρώ έσοδα, πέτυχε εν μέσω κρίσης και καταστροφικής εικόνας της χώρας αξιοσημείωτες επιδόσεις.

Το 2012, ύστερα από ένα δύσκολο ξεκίνημα και μετά την ολοκλήρωση του PSI, οι κρατήσεις σταδιακά έδειξαν να ανακάμπτουν.

Ο στόχος έχει τεθεί στα 16 εκατ. αφίξεις και 10 δισ. ευρώ έσοδα. Ομως η πολιτική αστάθεια μετά τις εκλογές της 6ης Μαΐου κάνει την επίτευξη αυτού του στόχου εξαιρετικά δύσκολη και απρόβλεπτη. Ολα θα εξαρτηθούν από την υπευθυνότητα που θα επιδείξουν μετά τη 17η Ιουνίου οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου βάζοντας το συμφέρον της πατρίδας πάνω από το μικροκομματικό και συνεργαζόμενες σε μία φιλοευρωπαϊκή κατεύθυνση».

Από την πλευρά του ο κ. Γιώργος Δήμας, εμπορικός διευθυντής της TUI για την Ελλάδα, σημειώνει ότι λόγω του χαμηλού ρυθμού κρατήσεων, οι tour operators ανοίγουν θέμα για μειώσεις στις τιμές, προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες.

Οι μεγάλοι ταξιδιωτικοί οργανισμοί ζητούν χαμηλότερες τιμές για να προωθήσουν τις πωλήσεις. «Η τιμή είναι το εργαλείο για να είναι περισσότερο ανταγωνιστικό το προϊόν», σημειώνει ο κ. Δήμας και επισημαίνει ότι «φέτος η ύφεση έχει κτυπήσει την πόρτα των Ευρωπαίων.

Ο Ιταλός, ο Ισπανός, ο Γάλλος αντιμετωπίζουν έντονα οικονομικά προβλήματα και η επιλογή του τόπου των διακοπών τους έρχεται σε δεύτερη μοίρα».

Έφη Καραγεώργου
efikar@pegasus.gr



ΚΑΙ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
Βίζα και κακές ειδήσεις τα μεγάλα βαρίδια

Ελάτε να άρουμε τα γραφειοκρατικά εμπόδια για τη χορήγηση της βίζας Σένγκεν. Ελάτε να διαφημίσουμε το θετικό πρόσωπο της Ελλάδας. Το μήνυμα αυτό στέλνει ο κ. Γιώργος Τελώνης, πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ (τουριστικά γραφεία) και υπογραμμίζει πως:

Εχουμε όχι απλά ένα ανταγωνιστικό προϊόν, που είναι ο τουρισμός μας, έχουμε ένα εξαιρετικό προϊόν. Και γι’ αυτό έχει αντέξει σε όλα αυτά τα «χτυπήματα». Αν η χώρα δεν ήταν ελκυστική και το προϊόν εξαιρετικό, ο τουρισμός μας θα είχε καταβαραθρωθεί. Φανταστείτε, λοιπόν, τι θα είχαμε κερδίσει με απλές και ανέξοδες κινήσεις.

«Αυτοκαταστροφική» 
Ιδιαίτερη αναφορά κάνει ο κ. Τελώνης και στην αναπαραγωγή των κακών ειδήσεων για τη χώρα από το εσωτερικό στο εξωτερικό και αντίστροφα. Παραβλέπουμε κάθε τι θετικό που μας αφορά, γινόμαστε αυτοκαταστροφικοί, λέει, και φέρνει το παράδειγμα της πρόσφατης ανακοίνωσης της TUI που ενημέρωνε τους πελάτες της -μέσω της ιστοσελίδας της- ότι η Ελλάδα είναι ελκυστική χώρα με ανταγωνιστικές τιμές, ότι φέτος δεν υπάρχουν απεργίες και ότι οι Ελληνες είναι φιλόξενοι και καλοδέχονται τους Γερμανούς.

Ομως, μείζον θέμα έγινε μόνο η απάντηση σε ερώτημα Γερμανού τουρίστα, που ρωτούσε τι θα γίνει αν η Ελλάδα φύγει από την Ευρωζώνη και ο υπεύθυνος της TUI τον συμβούλευε να έχει περισσότερο ρευστό μαζί του.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ

Αναγνώστες