Μία άλλη πτυχή της γεμάτης στρεβλώσεις, παράλογης και ακατανόητης λογικής που διέπει το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας (απόρροια της οποίας είναι οι συντάξεις και παροχές που καταβάλλονται στη συντριπτική πλειοψηφία των συνταξιούχων) αποκαλύπτει έγγραφο του ΓΕΕΘΑ που επιδιώκει να αποδείξει τα αυτονόητα.
Το ζήτημα.... που το ΓΕΕΘΑ επιδιώκει να διευθετήσει αφορά τους Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) του Ν. 1848/1989.
Όσο οι ΕΜΘ ήταν ΕΠΥ (Εθελοντές Πενταετούς Υποχρέωσης) κατέβαλλαν κρατήσεις 4% υπέρ των Ειδικών Λογαριασμών Αλληλοβοήθειας των Μετοχικών Ταμείων Στρατού – Ναυτικού – Αεροπορίας (ΕΛΟΑ [Σ-Ν-Α]), δίχως αυτές να αποτελούν, για το χρονικό διάστημα της πενταετίας που υπηρετούσαν ως ΕΠΥ, ασφαλιστικές εισφορές, αφού κατά το εν λόγω διάστημα δεν είχαν την κατά νόμο μετοχική σχέση. Γιατί τότε τους υποχρέωναν να τις καταβάλλουν ποιός μπορεί να απαντήσει άραγε;
Όταν όμως έγιναν ΕΜΘ και απέκτησαν μετοχική σχέση τότε τους ζητείται προκειμένου να αναγνωρίσουν το χρόνο της πενταετούς υπηρεσίας τους ως μετοχική, να επιβαρυνθούν πλέον των ήδη καταβεβλημένων κρατήσεων 4% υπέρ ΕΛΟΑ (Σ-Ν-Α) με επιπλέον κράτηση 2%!
Τώρα τι να σχολιάσει κανείς… Για αυτονόητους λόγους θα περιοριστούμε στο κοινότυπο: Στην Ελλάδα ακόμη και σήμερα το αυτονόητο είναι το ζητούμενο!
Πιο συγκεκριμένα, το έγγραφο που έχει ως θέμα τη «Μετοχική Σχέση ΕΜΘ με τους Ειδικούς Λογαριασμούς Αλληλοβοήθειας των Μετοχικών Ταμείων» απευθύνεται στη Διεύθυνση Οικονομικού (ΔΟΙ) της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικού Σχεδιασμού και Υποστήριξης (ΓΔΟΣΥ) του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Όπως αναφέρει το έγγραφο, σε συνέχεια σχετικής Υπουργικής Απόφασης με την οποία έγινε αποδεκτή γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ) προκύπτει η υποχρέωση καταβολής πρόσθετης κράτησης 2% από τους Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) του Ν. 1848/1989.
Όμως οι ως άνω ΕΜΘ:
α. Έχουν ήδη καταβάλλει κρατήσεις 4% υπέρ των Ειδικών Λογαριασμών Αλληλοβοήθειας των οικείων Μετοχικών Ταμείων, δίχως αυτές να αποτελούν, για το χρονικό διάστημα της πενταετίας που υπηρετούσαν ως Εθελοντές Πενταετούς Υποχρέωσης (ΕΠΥ), ασφαλιστικές εισφορές, αφού κατά το εν λόγω διάστημα δεν είχαν την κατά νόμο μετοχική σχέση.
β. Για να αναγνωρίσουν το χρόνο της πενταετούς υπηρεσίας τους ως μετοχική, καλούνται να επιβαρυνθούν πλέον των ήδη καταβεβλημένων κρατήσεων 4% υπέρ ΕΛΟΑ (Σ-Ν-Α) με επιπλέον κράτηση 2% της ανωτέρω παραγράφου 1. Το γεγονός αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με:
(1) Τις κοινωνικές και οικονομικές προεκτάσεις του όλου θέματος.
(2) Την εξαιρετικά δυσμενή παρούσα οικονομική συγκυρία.
(3) Την αναγκαιότητα διασφάλισης του ηθικού των στελεχών.
(4) Την αρχή της ανταποδοτικότητας των εισφορών.
Κατόπιν των ανωτέρω (ΑΥΤΑΠΟΔΕΙΚΤΑ επιχειρήματα θα τα χαρακτηρίζαμε εμείς) ζητείται από τη ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ να αναλάβει ενέργειες στο πλαίσιο της αρμοδιότητας της ώστε:
α. Οι ήδη καταβεβλημένες εισφορές 4% των ΕΜΘ κατά το χρόνο της πενταετούς υπηρεσίας τους ως ΕΠΥ να αποτελέσουν ασφαλιστικές εισφορές και όχι κοινωνικό πόρο υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Αλληλοβοήθειας των οικείων Μετοχικών Ταμείων, δίχως να απαιτείται η διενέργεια περαιτέρω κρατήσεων 2% για την αναγνώριση της Μετοχικής τους σχέσης από της κατατάξεως τους στις ΕΔ έως το χρόνο ισχύος (β) σχετικού νόμου.
β. Να επιστραφεί η πρόσθετη κράτηση 2% σε όσους ΕΜΘ έχει ήδη παρακρατηθεί.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ: