Τα έχουν κάνει...θάλασσα - Πώς χάνουμε 2,7 δισ. ευρώ ετησίως

Η κυβέρνηση προσπαθεί να καταθέσει στη Βουλή το νομοσχέδιο για τον Θαλάσσιο Τουρισμό όμως υπάρχουν υπουργικές ασυμφωνίες και το θέμα πηγαίνει όλο και πιο πίσω.

Η πρώτη κόντρα έγινε με τον...
υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα και αφορούσε ορισμένες φορο-ελαφρύνσεις για τους ιδιοκτήτες που ζητούσε ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Η δεύτερη και σοβαρότερη εμπλοκή αφορά τη μερική ή πλήρη άρση του καμποτάζ για τα σκάφη αναψυχής. Υπέρ της πλήρους άρσης τάσσεται η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη. Το υπάρχον σχέδιο νόμου προβλέπει δυνατότητα ναύλωσης σκαφών με σημαία τρίτων χωρών υπό τεχνικές προϋποθέσεις (ασφάλεια, μήκος, αριθμός επιβατών, υλικό κατασκευής), δηλαδή μερική άρση του καμποτάζ.

Η θέση του υπουργείου Τουρισμού και της ηγεσίας του είναι ξεκάθαρη: «Άποψή μας είναι αναγκαιότητα απελευθέρωσης των πλόων, υπό την έννοια της άρσης πλείστων αδικαιολόγητων για μια σύγχρονη χώρα διοικητικών εμποδίων, που υφίστανται σήμερα, ώστε να κυκλοφορούν στις ελληνικές θάλασσες για αναψυχή όσο το δυνατόν περισσότερα σκάφη υπό συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού». Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου θέλει τη μερική άρση όπως και οι επαγγελματίες του κλάδου, που θεωρούν ότι θα δημιουργηθεί αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ των σκαφών με μη κοινοτική σημαία που δεν πληρώνουν τίποτα, απέναντι σε ένα κοινοτικό που πληρώνει για τα πάντα.

ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
Έπειτα από διαβούλευση και αφού έγιναν βελτιώσεις, όπως η επέκταση της κατάργησης της ερασιτεχνικής άδειας αλιείας σε όλα ανεξαιρέτως τα σκάφη και τους επιβαίνοντες σε αυτά, το ν/σ στάλθηκε στα μέσα Δεκεμβρίου στη γενική γραμματεία της Κυβέρνησης προκειμένου να προωθηθεί για υπογραφή στους συναρμόδιους υπουργούς.
Το σ/ν έχει ως κύριο αντικείμενο τα τουριστικά πλοία, απαιτείται όμως υπογραφή περισσότερων υπουργών και για άλλα σημαντικά ζητήματα, σε πολλά από τα οποία υπάρχει συναρμοδιότητα, όπως η συγχώνευση του Οίκου Ναύτου με το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ), η επέκταση των επιδομάτων αναπηρίας των ναυτικών και η εναρμόνισή τους με τα ισχύοντα για τα άλλα ασφαλιστικά ταμεία, η εξασφάλιση της συνέχειας της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας, η απλοποίηση της διαδικασίας τοποθέτησης προσωρινών πλωτών εξεδρών, θέματα ναυτικής εκπαίδευσης, η ρύθμιση θεμάτων του εκπαιδευτικού προσωπικού των σχολών του Εμπορικού Ναυτικού, καθώς και ζητήματα που αφορούν το Λιμενικό Σώμα και την Πλοηγική Υπηρεσία.

Το σ/ν έχει υπογραφεί από τους περισσότερους συναρμόδιους υπουργούς και ήδη έχει ξεκινήσει, από τις υπηρεσίες των Υπουργείων Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου, η προετοιμασία των εφαρμογών που είναι απαραίτητες για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου λειτουργίας των τουριστικών πλοίων και τη δημιουργία αποτελεσματικού ελεγκτικού μηχανισμού. «Η άμεση ψήφιση του σ/ν αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου προκειμένου να καταστεί δυνατή η εφαρμογή του από την εφετινή τουριστική περίοδο» επισημαίνουν κύκλοι του ΥΝΑ. Αγκάθι παραμένει το θέμα του καμποτάζ. Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο τριγυρνάει στο υπουργείο Ναυτιλίας περίπου τέσσερα χρόνια κατά τα οποία προηγήθηκε η κατάργηση του υπουργείου, η διάσπαση και η επανασύστασή του ενώ παράλληλα έχουν αλλάξει επτά υπουργοί και υφυπουργοί...

Οι απώλειες εσόδων για την ελληνική οικονομία τουρισμού φθάνουν τα 2,7 δισ. ευρώ και περίπου 300.000 μη αξιοποιημένες θέσεις εργασίας. Εάν η Ελλάδα μπορέσει και προσελκύσει 100.000 επιπλέον σκάφη, τα οποία θα δένουν σε μαρίνες στην Ελλάδα, θα δημιουργηθούν τουλάχιστον 300.000 θέσεις εργασίας και περίπου 2,7 δισ. ευρώ επιπλέον έσοδα.

fpress.gr

Αναγνώστες