Τα μαγαζιά γίνονται πάρκινγκ



Από όλη την Ελλάδα ιδιοκτήτες ισογείων ζητούν να τα κάνουν πάρκινγκ», λέει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Κατασκευαστών και Οικοδομικών Επιχειρήσεων Ελλάδας, Δημ. Καψιμάλης.
50 έως 60 ευρώ τον μήνα νοικιά­ζεται η κάθε θέση πάρκινγκ...Μια ακόμη βίαιη ανατροπή στην αγορά ακινήτων, και συγκεκριμένα στα επαγγελματικά ακίνητα, προκαλούν η κρίση και τα χιλιάδες λουκέτα. Σύμφωνα με τους ειδικούς της αγοράς, τον τελευταίο χρόνο έχουν πολλαπλασιαστεί τα αιτήματα για μετατροπή των ξενοίκιαστων ισόγειων μικρομάγαζων σε… γκαράζ για τη στάθμευση αυτοκινήτων.

Οπως εκτιμά ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Κατασκευαστών και Οικοδομικών Επιχειρήσεων Ελλάδας, Δημ. Καψιμάλης, «δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι υπάρχουν 100.000 ισόγεια καταστήματα που δεν έχουν αυτή την περίοδο μισθωτή. Οι ιδιοκτήτες, λοιπόν, στην απελπισία τους θέλουν να μετατρέψουν την ιδιοκτησία τους σε πάρκινγκ προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα σταθερό εισόδημα, αφού η ζήτηση για θέσεις στάθμευσης παραμένει πάντοτε υψηλή».

Τα αιτήματα που φτάνουν στους δήμους αλλά και στις αρμόδιες υπηρεσίες της πολεοδομίας έχουν αυξηθεί τους τελευταίους μήνες. Πρόκειται κυρίως για μικρά μαγαζιά από 30 έως 50 τ.μ. σε δρόμους με χαμηλή πλέον εμπορικότητα και με αβέβαιο μέλλον ως προς την ενοικίασή τους.

Χιλιάδες από αυτά δεν έχουν μισθωτή εδώ και πολλούς μήνες, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες τους αφενός να μην εισπράττουν τίποτε και αφετέρου να πληρώνουν φόρους και χαράτσια στο κράτος και στους δήμους. Ζητούν, λοιπόν, τη μετατροπή των ακινήτων τους σε πάρκινγκ και τη μίσθωσή τους σε 3 ή και 4 αυτοκίνητα.

«Εχουμε από παντού αιτήματα για τέτοιες μετατροπές. Από όλη την Ελλάδα ιδιοκτήτες ισογείων ζητούν να τα κάνουν πάρκινγκ και να τα ενοικιάζουν προς 50-60 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο», επισημαίνει στο «Εθνος της Κυριακής» ο κ. Καψιμάλης.

Ωστόσο, το μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει προκειμένου να υλοποιηθεί αυτή η σωτήρια για τους ιδιοκτήτες λύση ονομάζεται «σύσταση ιδιοκτησίας» των πολυκατοικιών. Εάν η σύσταση δεν προβλέπει μετατροπές των ισογείων σε πάρκινγκ, αυτό δεν μπορεί να γίνει. Μόνο με αναπροσαρμογή της σύστασης ιδιοκτησίας είναι δυνατή η αλλαγή της χρήσης ενός ακινήτου και μόνο εφόσον συναινούν όλοι οι ιδιοκτήτες της πολυκατοικίας μπορεί η πολεοδομία να κάνει δεκτή την αίτηση.

Tα εμπόδια 
Η αλλαγή στη σύσταση, πάντως, προϋποθέτει γενικές συνελεύσεις σε όλα τα κτίρια και μεγάλη γραφειοκρατία. Για τον λόγο αυτόν κατασκευαστές και ιδιοκτήτες ζητούν από την πολιτεία μια κεντρική ρύθμιση που να επιτρέπει την αλλαγή της χρήσης καταστημάτων σε πάρκινγκ.

Τον τελευταίο καιρό έχουν παρουσιαστεί και υποψήφιοι αγοραστές μικρών καταστημάτων σε χαμηλές τιμές προκειμένου να τα μετατρέψουν σε γκαράζ και να βγάζουν ένα σταθερό μηνιαίο εισόδημα. Οι μεσίτες τούς συμβουλεύουν, πάντως, να σιγουρευτούν ότι μπορούν από την πολεοδομία να κάνουν αλλαγή της χρήσης.

Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες των πολεοδομιών τονίζουν ότι είναι αδύνατο να χορηγήσουν άδειες για να γίνουν πάρκινγκ όλα τα κλειστά καταστήματα, αφού τότε δεν θα υπήρχαν πεζοδρόμια και θα χάνονταν και θέσεις στάθμευσης στον δρόμο, αφού θα απαγορευόταν να παρκάρουν αυτοκίνητα μπροστά από κάθε μαγαζί «πάρκινγκ».

Τα αιτήματα για αλλαγή της χρήσης έρχονται από όλη την Ελλάδα, κυρίως όμως από μεγάλες πόλεις που αντιμετωπίζουν το φαινόμενο των χιλιάδων λουκέτων. Σε Καλλιθέα, Νέα Ιωνία, Παγκράτι, Ηράκλειο, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Λάρισα, Κοζάνη, εκατοντάδες ιδιοκτήτες εκλιπαρούν για μετατροπή των καταστημάτων τους σε πάρκινγκ, είτε για να τα ενοικιάσουν είτε για προσωπική τους χρήση.

ΒΑΣΙΛΗΣ Σ. ΚΑΝΕΛΛΗΣ
vkanel@pegasus.gr

Πηγή: ΕΘΝΟΣ

Αναγνώστες