Εχασε 1 δισ. € στην Κύπρο, αλλά περνάει καλά στην Ελλάδα με δύο γιοτ!

Στο νησί του Παπαδιαμάντη εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια ένας άτυπος διαγωνισμός mega yachts, με τους πάμπλουτους ιδιοκτήτες τους να παρουσιάζουν τα νέα τους αποκτήματα, ακολουθώντας τις σύγχρονες τάσεις της ναυπηγικής. 

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και το πρόσφατο... λανσάρισμα από τον Ρώσο ολιγάρχη Σουλεϊμάν Κερίμοφ της νέας μόδας στον αστραφτερό κόσμο των γιγαντιαίων σκαφών αναψυχής, που ακούει στο όνομα «συνοδευτικό βοηθητικό πλοίο». 

Πρόκειται ουσιαστικά για ένα σκάφος που μεταφέρει την… οικοσκευή του ιδιοκτήτη της μητρικής θαλαμηγού και των υψηλών καλεσμένων του ώστε να κάνει τη διαμονή τους στο πλωτό παλάτι ευκολότερη! Οπως είναι φυσικό, η εξέλιξη αυτή των δίδυμων σκαφών δημιουργεί νέα δεδομένα στην αέναη ναυμαχία των απανταχού κροίσων, αφού έως τώρα ως βασική μονάδα μέτρησης της οικονομικής ισχύος θεωρούνταν το μήκος της θαλαμηγού. Οσοι έστρεψαν το βλέμμα τους ανοιχτά στα Μάραθα και στις Κουκουναριές στη Σκιάθο την περασμένη εβδομάδα έδειχναν να απορούν με τα δύο σκάφη που έπλεαν δίπλα-δίπλα. Απαντήσεις δόθηκαν όταν είδαν το ελικόπτερο να προσγειώνεται στο πλωτό ελικοδρόμιο ενός πλοίου που δεν έμοιαζε με αυτά που προσεγγίζουν συνήθως το νησί.




Οι τοπικές αρχές αναγνώρισαν στο πρόσωπο του Ρώσου δισεκατομμυριούχου, ο οποίος πρόσφατα φημολογείται ότι έχασε 1 δισ. ευρώ από το «κούρεμα» των καταθέσεών του στην Κύπρο, το μεγάλο αφεντικό της νηοπομπής. Πριν από την προσγείωση άνδρες της προσωπικής φρουράς του είχαν χτενίσει την περιοχή μετακινούμενοι με τζετ σκι. Η άφιξή του με το τέντερ του 1 εκατ. δολαρίων στην πρύμνη της θαλαμηγού «ACE» βρήκε το πλήρωμα να τον περιμένει σε στάση προσοχής, έτοιμο να προσφέρει τις υψηλές υπηρεσίες του. Το μήκους 87 μέτρων «ACE» κατασκευάστηκε το 2012 στα ονομαστά ναυπηγεία Lürssen της Βρέμης. 

Η γερμανική εταιρεία αποτελεί έναν πραγματικό θρύλο στη ναυπηγική των mega yachts, με τις πέντε γενιές της οικογένειας να έχουν αφήσει ανεξίτηλη σφραγίδα στον χώρο των θαλαμηγών. Η συγκεκριμένη φίρμα, ένα από τα δυνατότερα γερμανικά brand names, έχει ναυπηγήσει μερικά από τα μεγαλύτερα και πολυτελέστερα σκάφη που ταξιδεύουν αυτή τη στιγμή σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη. Μεταξύ αυτών και το 115 μέτρων «Pelorus» του Ρομάν Αμπράμοβιτς, πριν το πουλήσει η πρώην σύζυγός του, μετά το διαζύγιό τους, αντί 300 εκατ. δολαρίων. Το καμάρι όμως της Lürssen είναι αναμφισβήτητα αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο mega yacht του κόσμου «Azzam», μήκους 180 μέτρων, η κατασκευή του οποίου ολοκληρώθηκε τον περασμένο Απρίλιο, 28 μήνες από τη στιγμή που το ατσάλι κόπηκε στα γερμανικά ναυπηγεία. Το «Azzam» εκτόπισε από την πρώτη θέση το επιβλητικό «Eclipse», των 165 μέτρων, που ανήκει στον Ρομάν Αμπράμοβιτς, ενώ μετά το πρώτο του ταξίδι προ ημερών αναμένεται να παραδοθεί στον ιδιοκτήτη του έπειτα από 5 μήνες δοκιμών.



Πόλος έλξης μεγιστάνων και σεΐχηδων είναι για ακόμα ένα καλοκαίρι η Σκιάθος, με τις παραλίες της να έχουν μετατραπεί σε τεράστιο αγκυροβόλιο των πολυτελέστερων θαλαμηγών του κόσμου.

Το «ACE» ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα σκάφη της κατηγορίας του από τις τεράστιες πλευρικές καμάρες, που πλαισιώνονται με στρογγυλά μπαλκόνια, σχέδιο που ξεφεύγει από τον κανόνα, διά χειρός του βραβευμένου σχεδιαστή Andrew Winch. Το ίδιο σχεδιαστικό γραφείο με έδρα το Λονδίνο έχει επιμεληθεί και τον κλασικό διάκοσμο του εσωτερικού του σκάφους, έχοντας τα διαπιστευτήρια της βράβευσής του για την εσωτερική σχεδίαση του mega yacht του σεΐχη του Κατάρ, «Al Mirqab», το 2009. «Μια τέτοια κομψή και διαχρονική εξωτερική σχεδίαση θα κολακεύσει το κλασικό εσωτερικό της», ήταν τα λόγια των σχεδιαστών που κλήθηκαν να ντύσουν με πολυτέλεια τους χώρους της θαλαμηγού. Η ξεχωριστή σχεδιαστική του προσέγγιση στα 5 καταστρώματά του συνοψίζεται σε μία λέξη: οβάλ. Στο εσωτερικό κυριαρχεί το ξύλο σε ιδανικό πάντρεμα με τις μαρμάρινες επιφάνειες ώστε να διατηρηθεί απόλυτα ο κλασικός χαρακτήρας που διαπνέει το σκάφος. Το mega yacht έχει δυνατότητα φιλοξενίας 12 ατόμων από 30μελές πλήρωμα σε 6 εντυπωσιακές σουίτες. Διαθέτει δίδυμους κινητήρες MTU 16V και τρεις γεννήτριες για την παροχή ενέργειας.



Το ελικόπτερο μόλις έχει προσγειωθεί στο συνοδευτικό σκάφος, ενώ το τέντερ-λιμουζίνα του 1 εκατ. δολαρίων παραλαμβάνει τον ιδιοκτήτη και τον μεταφέρει στη θαλαμηγό 

Δίπλα του, καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής του στη Σκιάθο, βρισκόταν το 67 μέτρων «Garcon 4». Αυτό ναυπηγήθηκε ως βοηθητικό σκάφος του «ACE» από την κορυφαία ολλανδική εταιρεία ναυπηγών AMELS, η οποία ιδρύθηκε το 1918 και ανήκει στον όμιλο των φημισμένων ολλανδικών ναυπηγείων DAMEN, με 39 διασυνδεδεμένες εταιρείας ανά τον κόσμο και 150 παραδόσεις σκαφών τον χρόνο, επιτυγχάνοντας τζίρο 1,3 δισ. ευρώ. Από την πλευρά της, η AMELS έχει στο ενεργητικό της τα τελευταία χρόνια περισσότερα από 30 υπέροχα ιδιωτικά σκάφη, με την άψογη ποιότητα κατασκευής να είναι το σήμα κατατεθέν της. Το συγκεκριμένο σκάφος αποτελεί τον ακούραστο αχθοφόρο των φιλοξενούμενων στην επιβλητική θαλαμηγό «ACE», καθώς μπορεί να μεταφέρει έως 10 τόνους βοηθητικό υλικό για τις διακοπές τους. Παιχνίδια και δραστηριότητες για τα παιδιά, εξοπλισμό για θαλάσσια σπορ και καταδύσεις για τους μεγάλους, τζετ σκι, ποδήλατα, μικρά σκάφη είναι μερικά μόνο από αυτά που μπορεί να δει κάποιος στο κατάστρωμα των 235 τ.μ., αλλά και στους μεγάλους και εντυπωσιακούς εσωτερικούς χώρους όταν το «Garcon» συνοδεύει το μητρικό mega yacht προσφέροντας απλόχερα τη φροντίδα του, όπως αναφέρει η κατασκευάστρια εταιρεία, στο μεγάλο αφεντικό. Μεταξύ των μικρών σκαφών διάσωσης και αναψυχής που μεταφέρει είναι το κορυφαίο τέντερ της σουηδικής φίρμας JCraft, το «Torpedo», αξίας 1 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για ένα ξύλινο σκαρί 12,63 μέτρων και 11 τόνων, που μαγνητίζει τα βλέμματα και μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 44 κόμβων και ταχύτητα ταξιδιού 35 κόμβους.




Η πολύτιμη συνδρομή του βοηθητικού σκάφους των 67 μέτρων συμβάλλει ώστε το λαμπερό εσωτερικό του «ACE» να παραμένει αψεγάδιαστο κρατώντας μακριά την καταπόνηση από τον βρεγμένο εξοπλισμό και την ακαταστασία που είναι δυνατό να προκαλέσει η απόλαυση του θαλάσσιου στοιχείου στις αστραφτερές επιφάνειες. Η χωρητικότητα του σκάφους αυτού είναι τέτοια ώστε υπάρχει πρόβλεψη για λειτουργία εν πλω ακόμα και μικρού νοσοκομείου. Εχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει πλήρωμα 21 ατόμων και να αναπτύξει ταχύτητα 18-25 κόμβων ανεξαρτήτως καιρού, χάρη στους τέσσερις κινητήρες «Caterpillar» 1.425 KW. Η ποιότητα κατασκευής του είναι τέτοια, δε, που το εσωτερικό της γέφυρας έχει κατασκευαστεί με τα ίδια πολυτελή στάνταρ του μητρικού mega yacht, ενώ η εξωτερική βαφή και τα τελειώματά του έχουν την ίδια ποιοτική σφραγίδα. Το πλέον εντυπωσιακό αλλά και χρηστικό σημείο του πλοίου είναι το ελικοδρόμιο που διαθέτει. Εχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει προσγείωση και απογείωση 5 τόνων και είναι πιστοποιημένο ακόμα και για νυχτερινές επιχειρήσεις, ενώ υπάρχει και δυνατότητα ανεφοδιασμού. Ο ιδιοκτήτης δηλαδή του μητρικού σκάφους αλλά και οι φιλοξενούμενοί του μέσω του ελικοδρόμιου του «Garcon» μετεπιβιβάζονται στο «ACE» για να ξεκινήσουν τις διακοπές τους.

O 47χρονος με τα 7,1 δισ. δολάρια περιουσίαΗ αφετηρία της ξέφρενης επιχειρηματικής ανέλιξης του 47χρονου Ρώσου, ο οποίος βρίσκεται στην 162η θέση των πλουσιότερων ανθρώπων του κόσμου με προσωπική περιουσία 7,1 δισ. δολάρια, χρονολογείται στη χρυσή εποχή ευκαιριών που δημιούργησε η προεδρία του Μπόρις Γιέλτσιν. Η ίδρυση μιας επενδυτικής τράπεζας από τον 27χρονο τότε Κερίμοφ τον βάζει στο κλαμπ των μεγαλοεπενδυτών της πρώην Σοβιετικής Ενωσης. Εξαγοράζει κατά σειρά εταιρείες πετρελαιοειδών, μεταλλευτικές εταιρείες, επενδύει σε μετέπειτα ενεργειακούς κολοσσούς, ενώ το 2009 αποκτά το 80% της μεγαλύτερης εταιρείας παραγωγής χρυσού στη Ρωσία.


Το 67 μέτρων «Garcon 4» ναυπηγήθηκε ως βοηθητικό σκάφος του «ACE» από την κορυφαία ολλανδική εταιρεία ναυπηγών AMELS

Η μεγάλη οικονομική δύναμη και επιρροή του Κερίμοφ σε διεθνές επίπεδο πηγάζει από τη μονοπωλιακή παρουσία του στον χώρο των λιπασμάτων. Ο νέος βασιλιάς των λιπασμάτων εξαγόρασε το μεγαλύτερο ποσοστό από το μερίδιο του νέου ιδιοκτήτη του Σκορπιού, Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, στην εταιρεία Uralkali, παίρνοντας τα σκήπτρα σε έναν ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα σε παγκόσμια κλίματα - και με τεράστια κέρδη. Παράλληλα, με τη συμμετοχή του στην Κάτω Βουλή της Ρωσίας ο Κερίμοφ εισέρχεται δυναμικά στον κόσμο του ποδοσφαίρου. Το 2011 αγοράζει μια εντελώς άσημη ομάδα, την Ανζί Μακχακάλα, και προκαλεί πάταγο με τα ποσά που επενδύει. Μεταγραφές πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ στρέφουν τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του. Ρομπέρτο Κάρλος και Σαμουέλ Ετό, με τον τελευταίο να αμείβεται με 20 εκατ. ευρώ τον χρόνο, και άλλα αστέρια του παγκόσμιου ποδοσφαίρου εντάσσονται στο ρόστερ της ομάδας.


Το μήκους 87 μέτρων «ACE» κατασκευάστηκε το 2012 στα ονομαστά ναυπηγεία Lürssen της Βρέμης 

Η ροή χρήματος είναι τέτοια που στα γενέθλια του Κάρλος το αφεντικό της ομάδας τού κάνει δώρο μία καινούρια Bugatti Veyron, αξίας 1 εκατ. ευρώ. Ολο αυτό το διάστημα, βέβαια, βρίσκονται σε εξέλιξη δικαστικές έρευνες για τα επιχειρηματικά πεπραγμένα του προέδρου της ομάδας, με τον ίδιο να διευρύνει τις κατακτήσεις του στο ωραίο φύλο. Χρονιά-σταθμός στη ζωή του υπήρξε το 2006, όταν η Φεράρι που οδηγούσε στη Νίκαια της Γαλλίας κόπηκε στα δύο ύστερα από σφοδρή σύγκρουση και τυλίχτηκε στις φλόγες. Σώθηκε κυριολεκτικά από θαύμα, με τα εγκαύματα να καλύπτουν σχεδόν όλο του το σώμα. Η επιστροφή του στην ενεργό δράση σηματοδότησε την απαρχή ενός σημαντικότατου φιλανθρωπικού έργου ύψους 150 εκατ. ευρώ.
gegonota.net

Αναγνώστες