Ένα εξαιρετικά φιλόδοξο σχέδιο έχουν στα σκαριά οι Κινέζοι για το σύνολο των μεταφορών στην Ελλάδα, αλλά για τη Μακεδονία ειδικότερα. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν προτείνει στην ελληνική κυβέρνηση να συνεχίσουν και ...εντός των ελληνικών ορίων την κατασκευή του σιδηροδρομικού άξονα, που συνδέει την Ρουμανία και την Βουλγαρία.
Απώτερος στόχος τους είναι αυτή η γραμμή, που θα διαπερνά ολόκληρη την Βόρεια Ελλάδα, να φτάνει έως τον Πειραιά, όπου, ως γνωστόν, βρίσκεται η μεγαλύτερη κινεζική επένδυση στη βαλκανική και στο σύνολο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ευρύτερα. Κατ” αυτόν τον τρόπο, τα κινεζικά κοντέινερ που φτάνουν στον ΟΛΠ θα μεταφέρονται ταχύτατα προς τη βαλκανική ενδοχώρα και από εκεί στην υπόλοιπη Κεντρική και Δυτική Ευρώπη, όπου οι σιδηροδρομικές υποδομές είναι ως γνωστόν κάτι παραπάνω από καλές.
Στην πραγματικότητα, αν αυτό το σχέδιο τελεσφορήσει, τότε οι Κινέζοι θα έχουν τον πρώτο λόγο στις θαλάσσιες και τις σιδηροδρομικές μεταφορές επί ελληνικού εδάφους, δημιουργώντας ένα – σχεδόν – μονοπώλιο που πολύ δύσκολα θα σπάσει στο μέλλον. Προς το παρόν, το σχέδιο κινείται σε καθαρά θεωρητικό επίπεδο, ενώ τελευταία φορά που αναφέρθηκε σε ημιεπίσημη βάση ήταν κατά τη συνάντηση που είχε με Κινέζους αξιωματούχους στο Σότσι, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας.